BLOG INSPIRASI

Segelintir Harapan Indah

Tentang Blog Inspirasi


Blog ini berupaya memberikan kata-kata yang bermanfaat, yang dapat memberikan pencerahan kepada kita semua. Blog ini juga bermanfaat untuk membangun kepribadian penulis yang bukan cuman hanya wadah untuk menulis, tetapi untuk menempa diri penulis juga. Smoga apa yang blog bberikan dapat bermanfaat Buat kita.

Sedikit Tentang Saya


seorang manusia polos yang mencoba berbagi dengan dunianya, memberikan pengalamnnya untuk saling berbagi dengan Sesama. Harapannya apa yang dibagikan kepada sesama dapat memberi Manfaat untuk saling berbagi pastinya. semoga apa yang saya tuangkan dalam blog ini bermanfaat bagi kita semua.

SELAMAT DATANG DI BLOG KARTA JAYA WEB,,,Berbagai Tulisan Akan Anda Dapatkan Di Sini|| Dapatkan Tips Blog||Klik di Sini

Anda Ingin Buku Tamu Blog Anda Seperti ini?
Silahkan Klik Di Sini---> Tutorial Blogspot

HUBUNGAN YANG INTIM DENGAN TUHAN



Setiap hari mengejar kekudusan dan mengejar keintiman dengan Bapa. Apa yang saya belajar daripada kejatuhan saya sebelum ini adalah buanglah sebelum akarnya menjadi kuat. Sebelum ini kerana lalai dalam hal berdoa saya telah jatuh sehingga mulai meletakkan Yesus di tempat yang belakang sekali dalam hidup saya. Saya mulai kehilangan keintiman dengan Bapa kerana hal yang kecil iaitu lalai berdoa. Saya melayan perasaan malas di dalam hati dan sangat sibuk dengan kerja lain. Sehingga saya tidak sedar saya sedang member ruang kepada iblis untuk menyelinap masuk dalam kehidupan saya secara halus. Saya mulai jarang berdoa dan hilang ‘connection’ secara spiritual dengan Bapa.

Bahkan mata dan hati saya tidak dapat menerima apa yang tertulis di dalam alkitab dan saya mulai membenci, iri hati dan menyimpan prasangka terhadap sahabat-sahabat yang lain. Saya juga cuba datang kepada Bapa dengan kekuatan saya sendiri dan tidak mahu mmeberitahu sesiapa pun apa yang saya alami di dalam sebenarnya. Sifat hipokrit dan kesombongan itu menyerang sehingga tidak ada damai sejahtera lagi dan lupa akan hubungan yang intim dengan Tuhan.

Namun, kerana Roh kudus telah menanamkan kerinduan dalam hati saya sehingga ada suara hati yang menangis memanggil nama Bapa di syurga. Suatu kehilangan yang sangat besar dan memberitahu saya bahawa belum terlambat lagi. Bapa masih tetap mengasihi saya meskipun saya mengabaikan Dia dan tidak mahu mendengar-Nya.

Kerinduan yang besar akhirnya menggerakkan hati saya untuk mengongsikan dan melepaskan apa yang saya alami dengan sahabat-sahabat untuk meminta bantuan doa kerana selama itu saya ego untuk tidak mahu memberitahu mereka supaya mereka melihat saya seorang yang kuat di dalam Tuhan. Bapa sangat mengajar kerendahan hati itu dan saya harus merelakan hati saya ini untuk menerima ajaran dan setiap teguran-Nya.
Saya harus merendahkan diri dan mengakui segala kesilapan saya serta rela hati untuk ditegur meskipun sangat menyakitkan.

Saya hanya mampu berkata: “ Bapa, milik engkaulah hati ini. Bentuklah sesuai dengan kehendak-Mu dan kuatkanlah hati saya menghadapi semua teguran ini supaya saya mempunyai kerendahan hati seperti Engkau. Saya tidak mmapu melakukan semua ini. Ampuni saya kerana selalu meragui janji-Mu.”

Relakanlah hatimu untuk dibentuk oleh Bapa. Meskipun sangat menyakitkan tapi damai sejahtera yang engkau terima tidak dapat digambarkan.

Berikanlah hatimu setiap hari kepada Tuhan kerana Dia lebih tahu bagaimana hatimu sebenarnya.

Berdiam dirilah di hadapan Tuhan dan biar Dia berbicara dengan engkau

AMINN

0 komentar:

Posting Komentar